Обʼєкт будівництва підлягає знесенню згідно постанови суду
Термін оренди земельної ділянки закінчився
Дозвіл на будівництво відсутній у Реєстрі буд. діяльності
️ Відсутній у Реєстрі буд. діяльності
Містобудівна та дозвільна документація не видавалась.
По офіційних джерелах генпідрядника встановити не вдалося.
️ Інформація відсутня у Реєстрі буд. діяльності
Житлово-будівельний кооператив (ЖБК) – це юридична особа (компанія), яку створюють для участі у будівництві чи реконструкції житлового будинку та подальшої експлуатації.
Як юридична особа кооператив створюють фізичні та/або юридичні особи, які об'єдналися на основі членства. Як правило, покупці стають асоційованими членами кооперативу з правом дорадчого голосу, однак такий голос можуть не брати до уваги під час голосування у питаннях про прийняття нових членів, продаж квартир, купівлю матеріалів та інших. Якщо кооператив ліквідують, асоційований член кооперативу матиме перевагу в праві на повернення паю, порівняно з повноправними членами кооперативу.
Щоб отримати квартиру у власність, пайовик робить вступний внесок та пай у кооператив згідно зі статутом та договором про сплату пайових внесків.
На етапі підписання договору вказують механізм переходу прав власності: безпосередньо покупцю чи за договором міни через кооператив. Зазвичай після введення будинку в експлуатацію, ЖБК оформляє право власності на квартиру, після чого за договором міни оформляють обмін паю члена кооперативу на квартиру.
Договір про сплату пайових внесків у кооператив не визначено у статті 4 Закону України «Про інвестиційну діяльність» як допустимий механізм інвестування у житлове будівництво, але й не заборонено. Загалом регулюється Законом України «Про кооперацію» та нормами Цивільного кодексу України.
Форма договору – проста письмова, нотаріальне засвідчення не є обов'язковим.
Особливості:
- відносно проста схема залучення коштів: стаєте членом кооперативу - робите внесок - отримуєте квартиру;
- при статусі неприбутковості кооператив оптимізує оподаткування, витрачає менше часу та грошей для початку продажу квартир через ЖБК порівняно з ФФБ або облігаціями;
- повноправні члени кооперативу мають право брати участь в управлінні ЖБК;
- у разі несумлінних дій з боку адміністрації кооперативу, можливі подвійні перепродажі квартир;
- ЖБК може залучати кошти на будівництво до отримання дозвільної документації;
- за законодавством, у разі розірвання договору, термін повернення коштів до трьох років, але за договором може бути інший термін;
- немає контролю за фінансовими потоками з боку держави, можливість нецільового використання інвестицій;
- можливі конфлікти та судові суперечки через розбіжності «повноправних» членів ЖБК в управлінні;
- кооператив володіє квартирою до її викупу членом ЖБК;
- ЖБК відповідає за своїми зобов'язаннями всім своїм майном - все рухоме та нерухоме майно може бути продано або стягнуто;
- можливі додаткові витрати під час реєстрації договору міни до 2% (податки, збори та нотаріальні послуги).
На що звернути увагу:
- на умови договору: чіткі характеристики об'єкта будівництва, момент передачі майнових прав, матеріальна відповідальність сторін, граничні терміни введення об'єкта в експлуатацію, порядок та підстави розірвання договору та повернення коштів, права та обов'язки сторін та ін.
- на наявність необхідного пакета дозвільної документації для будівництва;
- на репутацію суб'єктів будівництва та досвід будівництва подібних об'єктів;
- на повноваження та обмеження підписанта;
- на статут житлово-будівельного кооперативу.
- жовтень 2024
- травень 2022
- квітень 2022
- січень 2022
- жовтень 2021
- Відмовлено у задоволенні клопотання ОСОБА_1 про зупинення виконання постанови Восьмого апеляційного адміністративного суду від 18.11.2020 у справі № 1340/6225/18.
- квітень 2021
- відкрито касаційне провадження за касаційною скаргою ОСОБА_1 на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 29.03.2019 та постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 18.11.2020 у справі № 1340/6225/18 за позовом Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у місті Львові до Громадської організації «Наше ідеальне місто», треті особи, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору – Львівська міська рада, Обслуговуючий кооператив «Варшава Хоум», ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_1 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , ОСОБА_15 , про знесення самочинного будівництва.
- листопад 2020
- Апеляційні скарги Громадської організації «Наше ідеальне місто» залишити без задоволення, а рішення Львівського окружного адміністративного суду від 29 березня 2019 року у справі №1340/6225/18 без змін
- січень 2020
- Касаційну скаргу Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у місті Львові задовольнити
- Постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 08.07.2019 у справі №1340/6225/18 – скасувати, а справу направити на новий розгляд до суду апеляційної інстанції
- серпень 2019
- липень 2019
- апеляційні скарги Громадської організації «Наше ідеальне місто» та ОСОБА_1 задовольнити частково, рішення Львівського окружного адміністративного суду від 29 березня 2019 року по справі № 1340/6225/18 скасувати, а провадження у справі закрити.
- червень 2019
- березень 2019
- Позов Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у м. Львові до Громадської організації «Наше ідеальне місто» про знесення самочинного будівництва, – задоволено повністю.
- Зобов’язати Громадську організацію «Наше ідеальне місто» за власний рахунок знести самочинно збудований обєкт: багатоквартирний житловий будинок, що розташований за адресою: м. Львів, вул. Варшавська, 22 на земельній ділянці, кадастровий номер 4610137500:07:001:0208.
- січень 2019
Постановою Касаційного адміністративного суду від 01 жовтня 2024 року касаційну скаргу ОСОБА_1 залишено без задоволення.
Постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 06 квітня 2022 року залишено без змін.
Ухвалою Касаційного адміністративного суду від 05 жовтня 2022 року відкрито касаційне провадження за скаргою ОСОБА_1 на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 29 березня 2019 року та постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 06 квітня 2022 року.
Постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 06 квітня 2022 року апеляційні скарги Громадської організації «Наше ідеальне місто» та ОСОБА_1 залишено без задоволення.
Рішення Львівського окружного адміністративного суду від 29 березня 2019 року залишено без змін.
Постановою Касаційного адміністративного суду від 20 січня 2022 року касаційну скаргу ОСОБА_9 задоволено.
Постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 18 листопада 2020 року скасовано.
Справу направлено на новий розгляд до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Ухвалою Касаційного адміністративного суду від 27 жовтня 2021 року
Ухвалою Касаційного адміністративного суду від 06 квітня 2021 року
Постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду 18.11.2020 року справа №1340/6225/18
Постановою Касаційного адміністративного суду 16 червня 2020 року у справі №1340/6225/18
Ухвалою Касаційного адміністративного суду від 09.08.2019 року відкрито касаційне провадження за касаційною скаргою Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у місті Львові на постанову Восьмого апеляційного адміністративного суду від 08.07.2019 у справі №1340/6225/18.
Постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду 08.07.2019 року справа №1340/6225/18
Ухвалою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 6.06.2019 року відкрито апеляційне провадження на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 29 березня 2019 року у справі № 1340/6225/18 за адміністративним позовом Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у місті Львові до Громадської організації “Наше ідеальне місто” про знесення самочинного будівництва.
Рішенням Львівського окружного адміністративного суду:
Ухвалою Львівського окружного адміністративного суду від 2.01.2019 року відкрито провадження в адміністративній справі » про знесення самочинного будівництва.
Позивач: Інспекція державного архітектурно-будівельного контролю у м.Львові
Відповідач: Громадська організація «Наше ідеальне місто»
За результатами перевірки, проведеної Інспекцією ДАБК у м. Львові в січні 2018 року на об’єкті будівництва по вул. Варшавській, 22 у м. Львові, було встановлено, що ГО «Наше ідеальне місто» розпочато проведення будівельних робіт без зареєстрованого дозвільного документа на їх виконання. За результатами перевірки замовнику будівництва винесено припис про зупинення виконання підготовчих та будівельних робіт. Згодом, постановою Інспекції від 29.01.2018р. на ГО «Наше ідеальне місто» накладено штраф за виявлене правопорушення у сфері містобудівної діяльності.
За результатами перевірки виконання вимог вищезгаданого припису встановлено, що будівельні роботи по вул. Варшавській, 22 у м. Львові зупинено.
Рекомендуємо запросити наступні документи для детального вивчення
- Наявність/відсутність кримінальних проваджень учасників процесу будівництва;
- Технічні умови на підключення комунікацій;
- Експертний звіт проектної документації на будівництво;
- Повноваження Продавця відчужувати права на об’єкти.