Дозвіл на будівництво анульовано
- Повідомлення про початок будівельних робіт серії КВ №061193622224 від грудня 2019 року.
️ Документи анульовано
- Повідомлення про початок будівельних робіт серія КВ № 061180820026 від березня 2018 року.
️ Документи анульовано
Містобудівні умови і обмеження №869/16/12-3/009-16 від 07.09.2016 року.
- Клас наслідків: СС1 (або 1,2 категорії складності)
- Обмеження по висоті: 4 поверхи
- Можуть постійно проживати: до 50 осіб
- Можуть тимчасово знаходитись: до 100 осіб
- При порушенні цілісності конструкції становить небезпеку для: до 100 осіб
ТОВ "БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ "АРСА"
Для заявленої забудовником категорії складності/класу наслідків наявність ліцензії необов'язкова (категорію складності/клас наслідків варто перевірити додатково, запросивши проєктну документацію)
ТОВ «Скайфорт»
- Декларація про готовність об'єкта до експлуатації серії КВ №141200501485 від лютого 2020 року.
19 лютого 2020 року зареєстровано право властності на обєкт нерухомості (житловий будинок) на підставі даної декларації. "...Після реєстрації права власності на збудований обєкт нерухомості на підставі зареєстрованої декларації про готовність обєкту до експлуатації, остання вичерпала свою дію фактом виконання..." (розяснення Верховного суду, справа №916/1986/18 від 12.06.2019 року).
️ Документи анульовано
За договором купівлі-продажу одна сторона (продавець) передає майно у власність іншій стороні (покупцю) за гроші. За договором купівлі-продажу можна продати квартиру, земельну ділянку чи будинок — будь-який товар, який є у продавця або буде створено, придбано, отримано продавцем у майбутньому.
Договір купівлі-продажу передбачено та регулюється Цивільним кодексом України.
Форма договору – письмова, потребує нотаріального засвідчення.
Особливості:
- чітке законодавче врегулювання;
- мінімальний ризик подвійного продажу об'єкта;
- покупець протягом кількох годин стає власником майна;
- покупець має право відразу після укладення договору та реєстрації права власності користуватися та розпоряджатися таким майном на свій розсуд;
- додаткові витрати на нотаріальне оформлення угоди (до 2% - якщо продавець - юридична особа, до 8,5% - якщо фізична особа);
- договір можуть визнати недійсним якщо: немає дозволів та згоди на продаж, угода була фіктивною, договір підписала особа без повноважень або якщо договір порушує законодавство.
На що звернути увагу:
- на законність придбання об'єкта продавцем;
- на відсутність арештів, іпотек, заборон щодо об'єкта нерухомості;
- на повноваження та обмеження підписанта з боку продавця, а також на його дієздатність;
- на умови договору: терміни та умови передачі квартири покупцю, умови оплати, чіткі характеристики об'єкта нерухомості, права та обов'язки сторін;
- на відсутність недоліків або прихованих дефектів, що погіршують використання об'єкта;
- на відповідність фактичного планування кресленням у технічному паспорті;
- на справність інженерних мереж у квартирі (у будинку);
- на відсутність заборгованості з оплати житлово-комунальних послуг;
- на наявність зареєстрованих осіб у квартирі (будинку), особливо малолітніх.
- травень 2023
- березень 2023
- серпень 2020
- Відкрито касаційне провадження за касаційною скаргою Департаменту з питань ДАБК міста Києва виконавчого органу КМР (КМДА) на постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 14.07.2020 у справі №640/18901/18.
- липень 2020
- Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Скайфорт» задовольнити.
- Рішення Окружного адміністративного суду м. Києва від 22 січня 2020 скасувати.
- Прийняти нове рішення, яким позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю «Скайфорт» задовольнити.
- Визнати протиправним та скасувати припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 10 травня 2018 року, складений начальником інспекційного відділу №3 управління контролю за будівництвом відносно ТОВ «Скайфорт».
- січень 2020
- визнати протиправним та скасувати припис про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил від 10 травня 2018 року, складений начальником інспекційного відділу №3 управління контролю за будівництвом відносно Товариства з обмеженою відповідальністю «Скайфорт».
- У задоволенні адміністративного позову ТОВ «Скайфорт» відмовити.
Шостий апеляційний адміністративний суд задовільнив апеляційну скаргу Товариства «Скайфорт».
Скасував рішення Окружного адміністративного суду м. Києва від 22.01.2020 та ухвалив нове судове рішення, яким задовільнив позов ТОВ «Скайфорт» до Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю про скасування припису про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм.
Джерело: Держреєстр судових рішень
Верховний суд частково задовільнив касаційну скаргу Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва та скасував Постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 14 липня 2020 року, а справу направив на новий розгляд до апеляційного суду.
Джерело: Держреєстр судових рішень
Ухвалою Касаційного адміністративного суду Верховного Суду від 17.08.2020:
Джерело: Держреєстр судових рішень
Не погоджуючись з Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 22 січня 2020 року, яким відмовлено у задоволенні позову, ТОВ «Скайфорт» подав апеляційну скаргу, в якій просить його скасувати та ухвалити нове рішення, яким задовольнити позовні вимоги.
14 липня 2020 року Шостий апеляційний адміністративний суд по справі №640/18901/18 Постановив:
Джерело: Єдиний державний реєстр судових рішень.
ТОВ «Скайфорт» звернулося до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва, в якому просить:
22 січня 2020 року Окружний адміністартивний суд м. Києва по справі №640/18901/18 Вирішив:
Джерело: Єдиний державний реєстр судових рішень.
- березень 2023
- травень 2020
- Відкрити касаційне провадження за касаційною скаргою Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 16.12.2019 і постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 18.03.2020 у справі №640/21172/18.
- березень 2020
- Апеляційну скаргу Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) - залишити без задоволення.
- Рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 16 грудня 2019 року залишити без змін.
- грудень 2019
- Позовні вимоги задовольнити.
- Визнати протиправним та скасувати припис про зупинення підготовчих та будівельних робіт від 10 травня 2018 року, складений начальником інспекційного відділу №3 управління контролю за будівництвом відносно ТОВ «Скайфорт»
Верховний суд залишив без задоволення касаційну скаргу Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю, а рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 16 грудня 2019 року і постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 18 березня 2020 року - без змін.
Джерело: Держреєстр судових рішень
12 травня 2020 року Верховний суд по справі №640/21172/18 Ухвалив:
Джерело: Єдиний державний реєстр судових рішень.
Не погоджуючись з рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 16 грудня 2019 року, Департамент з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати рішення суду першої інстанції та прийняти нову постанову, якою відмовити у задоволенні позову.
18 березня 2020 року Шостий апеляційний адміністративний суд Постановив:
Джерело: Єдиний державний реєстр судових рішень.
ТОВ «Скайфорт» звернулося до Окружного адміністративного суду м. Києва з позовом до Департаменту з питань державного архітектурно - будівельного контролю міста Києва про визнання протиправним та скасування припису про зупинення підготовчих та будівельних робіт від 10.05.2018 р., складеного начальником інспекційного відділу №3 управління контролю за будівництвом відносно ТОВ «Скайфорт» .
16 грудня 2019 року Окружний адміністративний суд міста Києва по справі №640/21172/18 Вирішив:
Джерело: Єдиний державний реєстр судових рішень.
- липень 2022
- грудень 2019
- Відкрити касаційне провадження.
- листопад 2019
- Апеляційну скаргу ТОВ «Скайфорт»- залишити без задоволення, а рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 31 липня 2019 року - без змін.
- липень 2019
- визнати протиправним та скасувати наказ Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва №231 від 16 серпня 2018 року «Про скасування права на початок виконання будівельних робіт, набутого на підставі поданого повідомлення».
- У задоволенні адміністративного позову ТОВ «Скайфорт» відмовити.
Верховний суд частково задовільнив касаційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю «Скайфорт».
Рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 31 липня 2019 року та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 13 листопада 2019 року змінено в мотивувальній частині.
В резолютивній частині - залишено без змін.
Джерело: Держреєстр судових рішень
12.12.2019 до Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду ТОВ «Скайфорт» подано касаційну скаргу, у якій скаржник просить скасувати рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 31.07.2019 та постанову Шостого апеляційного адміністративного суду від 13.11.2019 і прийняти нове рішення, яким позов задовольнити.
19 грудня 2019 року Верховний суд по справі №640/18400/18 Ухвалив:
Джерело: Єдиний державний реєстр судових рішень.
Не погоджуючись з рішенням Окружного адміністративного суду м. Києва, ТОВ «Скайфорт» подано апеляційну скаргу, в якій просить скасувати рішення суду першої інстанції як таке, що постановлене з порушенням норм матеріального та процесуального права, та прийняти нове, яким позов задоволити.
13 листопада 2019 року Шостий апеляційний адміністративний суд Постановив:
Джерело: Єдиний державний реєстр судових рішень.
ТОВ «Скайфорт» звернулося до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом до Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва, в якому просить:
З матеріалів справи відомо, що оскаржуваний наказ прийнято обґрунтовано та за наявності законодавчих підстав, оскільки в ході проведення перевірки встановлено, що замовником будівництва ТОВ «Скайфорт» не виконані вимоги містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки №869/16/12-3/009-16 від 07 вересня 2016 року. Також, замовником будівництва наказом від 19 березня 2018 року №19/03 затверджено проект будівництва «Будівництво житлового будинку по АДРЕСА_1 » розробленого ФОП ОСОБА_1 , який суперечить законодавству, містобудівним умовам та обмеженням забудови земельної ділянки.
31 липня 2019 року Окружний адміністративний суд м. Києва по справі №640/18400/18 Вирішив:
Джерело: Єдиний державний реєстр судових рішень.
Департамент з питань державного архітектурно-будівльного контролю міста Києва Наказом №83 від 22.04.2020 року на підставі листів КП "СУППР" від 30.01.2020 року №324-08/80 (будівництво ведеться з порушенням вимог протизсувного режиму, є загроза активізації зсувних процесів), ПАТ "АТ Київводоканал" від 31.01.2020 року №602/26/36/02-20, ПАТ "ДТЕК Київські електромережі" від 24.02.2020 року №01/2/03/7270, Головного управління Держгеокадастру у Київській області від 16.08.2018 року №8-10-0.441-12937/2-18 (використання земельної ділянки не за цільовим призначенням), акту перевірки вимог земельного законодавства земельної ділянки від 16.08.2018 року №482-ДК/401/АП/09/01/018, листів Міністерства культури України від 28.02.2020 року №3306/6.11.1 та від 01.02.2019 року № 104/10-2/61-19, не виконання вимог припису про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності від 10.05.2018 року скасував право на початок виконання будівельних робіт серії КВ №061193622224 від 28.12.2019 року, скасував реєстрацію декларації про готовність обєкта до експлуатації серії КВ №141200501485 від 19.02.2020 року.
За результатами перевірок складено акт щодо дотримання суб`єктами господарювання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил під час виконання підготовчих та будівельних робіт.
Згідно з актом №б/н від 10.05.2018 р. встановлено наступні порушення містобудівного законодавства: замовником будівництва ТОВ «Скайфорт» не виконані вимоги містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки №869/16/12-3/009-1 від 07.09.2016, а саме:
- не отримані необхідні технічні умови на приєднання до міських інженерних мереж, в тому числі, не отримані технічні умови КП "Спеціального управління протизсувних підземних робіт" (СУППРу) та Управління ДАІ;
- не отримано позитивний висновок в органах культурної спадщини згідно вимог Закону України "Про охорону культурної спадщини" та не отримано дозвіл на виконання робіт в Управління охорони культурної спадщини;
- не отримано висновок Інституту Археології НАН України щодо наявності археологічного культурного шару і заходів з його збереження або дослідження;
- до початку проектування не розроблено, не погоджено та не затверджене історико-містобудівне обґрунтування згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 13.03.2002р. №318 та відповідно до Методичних рекомендацій, затверджених наказом Міністерства культури України від 17.02.2012 №122 (історико-містобудівне обґрунтування) погоджено Міністерством культури України 22.03.2018, а розроблена проектна документація передана від ФОП Гапошко до замовника будівництва ТОВ "Скайфорт" згідно акту №1 здачі-прийняття робіт до договору №28/12-16 від 28.12.2016;
та інші.
За наслідками перевірок Департаментом з питань Державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва винесено, припис про зупинення підготовчих та будівельних робіт від 10.05.2018, яким зобов`язано з 10.05.2018 зупинити виконання будівельних робіт до усунення допущених порушень вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності.
Наказом від 16 серпня 2018 року №231 Департамент з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва скасував право на початок виконання будівельних робіт, набуте на підставі поданого повідомлення про початок виконання будівельних робіт щодо об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належить до об`єктів з незначними наслідками (СС1) «Будівництво житлового будинку за адресою: АДРЕСА_1 » від 23 березня 2018 року №КВ 061180820026.
Рекомендуємо запросити наступні документи для детального вивчення
- Чи є обмеження у користуванні земельною ділянкою, арешт, заборона на відчуження або іпотека;
- судові та/або досудові кримінальні справи учасників будівельного процесу;
- містобудівні умови та обмеження в забудові земельної ділянки;
- технічні умови для підключення комунікацій;
- експертний звіт проектної документації на будівництво (у разі необхідності його отримання);
- договірні відносини між суб’єктами реалізації об’єкта будівництва;
- повноваження продавця відчужувати права на об’єкти;
- запропоновані для підписання умови договору.